Tvoříme svůj časopis

Fyzikář

22.11.2016 15:47

7 DŮVODŮ, PROČ SI ZAMILOVAT HODINY FYZIKY S NEJMENOVANÝM PANEM UČITELEM

3P - PROTOŽE PROSTĚ PROTO:

1. Pan učitel je jednoduše PAN fyzikář. Na pána!

2. V jeho hodinách nejste služba. Jste službič.

3. Nikdy se nenudíte. Pokud přeci ano, dostanete sprda, na který nikdy nezapomenete. Navíc skoro umře smíchy celá třída.

4. Je třeba sepsat nový slovník. Takovou hromadu nových výrazů si jen tak nezapamatujete.

5. Pokazit písemky s takovou přípravou je opravdu smutné.

6. Už se nebudete bát chodit k tabuli. Minimálně k ní dorazíte s úsměvem. I když zpáteční cesta už kolikrát nevede k lavici.

7. No a co, že nic nevíte? Však vy se dozvíte... A kolik!

NAKONEC SI DÁME JEŠTĚ 7 NÁHODNÝCH PROSLOVŮ, KTERÉ STOJÍ ZA TO ZNÁT:

* Student byl vyvolán k tabuli a poslušně přišel, aby opsal vzoreček ze sešitu. Jenže se pomalu po každém písmenku musel podívat do sešitu. "Vidíte, kolikrát se tam dívá?" pohoršoval se pan učitel. "Paměť jeden bajt!"

* Jak si jednoduše zapamatoval milisekundu? Vždyť jde přeci o "Milou sekundu." Je tak milá, až si ji nejde nezapamatovat, nemyslíte?

* Jen tak si sedíte na chodbě a čekáte na hodinu fyziky, když pan učitel projde okolo do kabinetu, před kterým je naskládána hromada učebnic a dalších věcí na vyhazov. Ale těsně před kabinetem se u hromady zastaví. "Fyzika, matika,... Berte učebnice, dokud jsou!" začne dělat reklamu a jednu náhodně prolistuje. "Nebo rychlovarnou konvici nechcete?" pronese a popadne konvici s utrženým kabelem. Zajuchá. "Ani do zásuvky ji nemusíte dávat!"

* "Službič, k tabuli!" zazní přes třídu a slečna, která má službu, se poslušně zvedne. Pan učitel jí vrazí do rukou bublifuk. "Ukažte jim, jak vypadají kapilární jevy." Slečna foukne a do vzduchu se po třídě rozletí několik bublinek. "Hezkýýý!" nese se třídou užasle.

* Taky už se někdy podařilo, že jste přišli do třídy, ale nevyšly židle? Jeden student kvůli tomu začal bloumat po třídě, čímž pana učitele samozřejmě zaujal. "Co nemáte?" zeptal se hned. "Židlu..." odvětil posmutněle student. Pan fyzikář však jen znuděně mávnul rukou. "Hledat!" přikázal a nadále si pomatence nevšímal.

* Do školy se po nemoci vrátil student a ještě si neopsal sešity. "Jaká velká písemka?" zarazí se pak, protože netuší, že se má psát test. "Vy to nevíte?" zeptá se nechápavě pan učitel. Student jen otráveně zabručí: "Ne." "Vy nemáte kamarády?" dotáže se soucitně pan fyzikář. "Ne," odvětí znovu student, ale pak ještě dodá: "Vy ano?" Na tváři kantora se objeví vítězný úsměv. "Já je na rozdíl od Vás nepotřebuji," odvětí medovým hláskem.

* To je tak, když někdo škrábe jak kocúr a na tabuli se písmo ještě zhorší a navíc dosáhne gigantických rozměrů. "Vy píšete klínovým písmem?" nechápe pan učitel společně se studenty.

Sepsáno jako hezká připomínka na hodiny fyziky, které, bohužel, již nadále nemáme. Ale vzpomínky si samozřejmě necháváme.

Fil...